Translate

divendres, 3 de desembre del 2010

Blade runner-filosofia

La gran metàfora que Ridley Scott  (basada en l'obra "Somien els androides amb ovelles elèctriques?" de Philip K. Dick)  va crear per provar d'explicar el sentit de la vida i la peculiaritat de les emocions humanes, segueix constituint un gran referent de la ciència ficció i, alhora, un molt bon recurs didàctic.

A Blade Runner (espases corredores) no són les persones sinó els replicants aquells que malden per sobreviure i s'aferren a la vida d'una manera que només un ésser amb emocions desenvolupades pot fer.

La pel·lícula (amb bso de Vangelis) conté escenes antològiques: Des de l'escena inicial amb la panoràmica futurista i fosca de la megalòpolis de Los Angeles de 2019; passant per la persecusió de la replicant Zora (i l'ànsia vital d'aquesta) i, finalment, els diàlegs entre Batty (Rutger Hauer) i el seu creador i el propi Batty amb l'agent Deckart (Harrison Ford) intentant respondre a les clàssiques preguntes de la metafísica.

A més, Blade Runner, esdevé pionera introduint (ja el 1982) conceptes tan actuals com la globalització, el canvi climàtic o la sobrepoblació del planeta.

En resum, una bona opció per a treballar determinats aspectes de la filosofia bàsica a l'aula.

He inclòs l'adreça de cinescola a la llista d'enllaços, allà hi trobareu més propostes per fer del cinema una eina pedagògica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada